måndag 26 mars 2012

MIN SKAPARVRÅ



Hej kära vänner. Det har varit dåligt med bloggandet nu i en veckas tid. Förra veckan hanns det inte med helt enkelt. Hoppas ni mår bra. Vi kämpar på med renoveringen av vårt hus och man börjar nu känna att det snart duger fint att flytta in. Även om det kommer va lite damm, ofärdiga golv, ständiga projekt igång och bud på innetofflor så känns det så himla gött. Nu har vi bott i stugan i snart fyra månader och jag vill bara flytta in i vårt eget hus..

Såhär ser det ut i min ateljé på ovanvåningen.. När inspirationen knackar på är det gott med ett utrymme där man kan måla och skapa i fred.. På bilden längst till höger en ny svartvit tavla jag jobbar med. " Ett äpple om dan håller doktorn borta" . Min kompis farmor sa alltid det till oss och på sommarlovseftermiddagar gav hon oss ett äpple, en polarbrödssmörgås och ett glas mjölk serverad på en liten blommig bricka. Barndomsminnen.

Önskar er en fin start på veckan!

2 kommentarer:

  1. Mysigt med en skaparvrå och äpplet ser intressant ut. Du får ha en bra start på veckan.

    Kram

    SvaraRadera
  2. Härliga barndomsminnen.. :) å fina tavlor! Så skönt att det går framåt i ert hus.. Tänk vad roligt den dagen ni flyttar in & känner att ni längtat så :) Jag bor i Nybro. Kram & ha en fin vecka

    SvaraRadera