måndag 6 februari 2012

LEKFULL INREDNING



bild Pia Ulin

Hej vänner. Hoppas ni haft en fin helg. Det har vi. Vi har arbetat i vårt hus som vi brukar på helgerna.. Mannen i huset har lagt tätskikt i badrum och groventrén o tvättstugan. Jag har målat väggarna en sista gång i kök och matplats och sedan målat alla elementen nästan klart. Elementen blev som nya, de var gulgrå innan nu är de härligt vita. Vi har haft mycket besök i helgen av våra familjer och vänner det har gett mycket energi till oss känns det som. Idag ska vi åka och hämta kakel och klinker vi beställt. Det går framåt nu! Dags att lägga klinker i tvättstugan/groventre och badrum! Så kul. Det blir grått golv i båda rummen, i någon betongnyans kan man säga.

Vi letar fortfarande efter tapeter till vardagsrum och sovrum. Hittade några igår i grått till sovrummet som jag tycker om, ska visa er sedan. Ramlade över några fina interiörbilder med små inslag av färg. Blev väldigt sugen på att plocka in det i min annars ganska vitt-grå-svarta inredning nu till våren.. Lite mer lekfullt och jag längtar verkligen efter färg och våren nu..

1 kommentar:

  1. Hej!
    Du undrade på min blogg om vi valde betongmönstrad bänkskiva från Ikea!? Nej, vi valde en helgrå från ikea. Vi kommer att bygga ut huset så småningom och då ändra lite och då kommer vi att byta bänkskivan så vi tog en av de allra billigaste nu så att det inte gör för ont när vi byter den :) Fin blogg du har...jag återkommer!

    SvaraRadera