torsdag 12 januari 2012

TAKBJÄLKAR I OLIKA STILAR


via flickr

Hej vänner!
Hoppas ni har en fin torsdag, helgen närmar sig. Vad ska ni göra?
Vi ska åka och titta på badrum och klinkers,kakel.. Det börjar dra ihop sig nu! Dags att beställa. Helst igår kanske vi skulle gjort det,men men det är så mycket att tänka på i en renovering..

Dagens inspiration blir takbjälkar.. Det är nåt speciellt med dem. De andas husets själ och som de säger i programmet "ett hus på landet" så ger de huset karaktär..

I bilden ovanför bjälkar och industristil. Gillar bilden men tycker kanske den har lite för mycket trä i sig, hade nog valt ett par stolar i annat material.


via pintrest
den här bilden, åh vlket rum! En pampig känsla, det blir dock lite kalt. Jag hade lagt inen matta under matplatsen som gör att det inte känns så stelt och att det blir mer "ett rum" eller en avskild yta i det stora rummet.


via countryhomes
De här två nedersta är lite mera lantliga, inte riktigt min stil men söta rum ändå.
Man hade kunnat byta ut stolarna på nedersta bilden mot något lite mer stramt och stilrent, blir lite mycket lull-lull för mig!

1 kommentar:

  1. Jag köper en nyponsoppa helt utan tillsatt socker - så det är bara nyponens naturliga sötma (hoppas jag om jag kan lita på förpackningen)- har varit ganska noga med att läsa innehållsförteckningen på färdiga saker. Egentligen ska man ju detoxa med enbart naturliga ingredienser och tillreda allt från grunden - men det är så mycket svårare - så man får göra så gott man kan. Bästa hade ju varit om man hade en råsaft-centrifug.

    Heja sluta rökningen! Jag erkänner att jag fuskat lite där, har tagit tre stycken i veckan...fy.

    SvaraRadera