fredag 27 januari 2012

RENOVERINGSUPDATE






Hej vänner.
Tänkte visa er lite bilder från renoveringen. Några nya bilder från matplatsen där jag tagit bort taket och behållt bjälkarna, eller nåja, vi har bytt ut 2 stycken av 4 till "nya". Vi hade turen att en god vän hittade två stycken på sin loge som passade som en smäck hos oss. Det blev så fint. Här är det alltså snedtak med takhöjd ca 4 meter. Så fint kommer det bli. Under bjälkarna ska vi alltså ha matplats och där blir så småningom till sommaren nya fönster och en dörr ut till altanen. (Altanen som ännu bara finns i planeringen..) Nu har målaren varit och målat taket och bjälkarna träder fram så fint.. Ska bli så kul när det är färdigt.

HÄR kan ni se hur köket såg ut när vi köpte det och innan vi rev ut all inredning, och rev vägg.

Bilden längst ner med en stolpe i mitten är tagen från vardagsrummet, stolpen är där för att väggen är bärande.

De här bilderna kändes nästan "gamla" nu. Just nu står här vid matplatsen nämligen monterade köksskåpsstommar som förhoppningsvis skall sättas upp i helgen! Så roligt. Jag har monterat massa lådor och lådfronter i veckan och idag slipat och målat i tvättstugan.. Sedan har jag även kikat på tapet till vardagsrumsdelen och till sovrummet, hittat några fina. Ska visa er en annan dag! Det hr strulat litegrann för oss i veckan så jag hoppas helgen kommer gå nästan smärtfritt,det behöver vi nu känner jag. Nu blir det krypa ner i soffan. Hoppas ni har en skön kväll.

Önskar er en fin helg,
Evelina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar