tisdag 3 januari 2012

BADRUMSINSPIRATION



bild längst upp vänster via house to home,andra bilder via vedum



Hej vänner!
Nu händer det grejer i vår renovering.. Det känns himla kul när man ser att saker händer tjoff-tjoff-tjoff säger det nu tycker jag. Ska ta bilder och visa er!¨

Därför måste vi snart bestämma/beställa badrum.. Vi har fastnat för en möbelserie från Vedum som heter BASIC och är i ek, denna serien är faktiskt Svanenmärkt. Perfekt! Verkar som vi kommer välja den enkla,naturliga och klassiska stilen på badrummet. Trä ger en harmonisk och varm känsla. När det gäller färger väljer vi mellan vitt och grått eller vitt och bruna/beiga toner. Jag gillar även mosaiken på bilden högst upp till höger med skimrande gråvita toner.

Många val blir det och ett badrum ska hålla länge och då känns det som man vill välja hållbara färger och material. Sen gäller det ju att hitta en stilfull balanserad mix av material och former.. Det kanske inte blir något superflashigt badrum men å andra sidan kommer det hålla länge. Och gå att förändra med hjälp av färger på handdukar,blomkrukor,ljushållare, tvålar osv..
Inte helt enkelt det här hörrni. Har faktiskt fått fråga mina inredarkompisar om råd, man blir lätt hemmablind också!

Hur ser era drömbadrum ut?

Ha en fin kväll
Evelina

3 kommentarer:

  1. Om det är de skåpen på bilderna längst ner ni fastnat för håller jag med, de är jättefina. :)

    Och tvättkorgen ser ut som en modern variant av potatiskorgarna mamma och pappa har. :P

    /Emma

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Jag tänkte fråga dig om vilken utbildning du går för att bli inredare?
    Jag har länge letat efter en utb. som skulle passa :)
    Tack på förhand från en som också kommer från smålands djupa skogar! :) / Pernilla

    SvaraRadera